Olmuş Bu Android-x86 Yiyin Gari

Merhabalar bayanlar, baylar ve sevgili merdivenden kayanlar. Hatırlarsanız daha önce Android-x86 ile ilgili logo1bir yazı paylaşmış ve kullanılabileceğini ama biraz poktan olduğundan bahsetmiştim. (Yazıya gitmek için TIK.) Ama efendim ne oldu? Android-x86 bana bu yazımı bana yedirtti. Evrim geçirdi ve süper bir sistem oldu...

En son çıkan Android-x86 5.1.1 rc1 hala denemek için bakılıp bırakılacak, kullanılamayacak durumda olsada ondan bir önce çıkan 4.4.4 r3 olmuş dedirtti. Artık kullanılabilir durumda olduğunu söyleyebilirim. Üstelik artık harici ekran kartlarınıda tanıyabiliyor ve eskisi gibi uygulamalar açıldığında çökmüyor. antutuyu açıp test yapabildim (95448 puan alarak tüm cihazları tokatladı laptopum :D ) ayrıca belirteyim şuan bu yazıyı 4.4.4 r3 versiyonu üzerinden chrome ile yazıyorum. Hatırlarsanız diğer yazıda chromenin açılmadığından bahsetmiştim ama artık çalışıyor. Haa unutmuşum aklımdayken yazayım yeni sürümler 64 bit bu sayede 4GB üstü rami görebiliyor. Benim sistemimdeki tüm rami gördü ve "8GB ram mii?!!" diye çığlık atarak bayıldı android :D . Şöyle bir kaç resim ekleyeyim şuraya: (Malesef SS alamıyorum bu nedenle fotoğraf çektim)

[gallery columns="2" link="file" ids="421,422"]

Bu arada biraz tekniğe girersek driverlere bakınca görüntü sürücülerinin açık kaynak olduğunu görüyoruz. Bu biraz performans kaybına sebep olacaktır ama yinede oldukca tatmin edici sonuçlar veriyorlar :) Birde yeni isolar efi ve normal olarak ikiye ayrılmış. Efi sistemler için olan .img dosyasını usb belleğe win32diskimagewriter ile yazabilirsiniz (tabi sisteminiz efi ise efi kullanmanız gerektiğini söylememe gerek olduğunu sanmıyorum. Efi ne la? diyorsanız mail atın veya yorum yazın cevaplarım :) ) diğer efi olmayan sistemler için verilen isoyu rufus ile yazdırabilirsiniz. Şunuda ekleyeyim ben Android-x86yı sisteme kurmadım usbden çalışıyorum buna rağmen oldukca memnun kaldım. Eğer atomlu tabletiniz varsa yüklemeyi deneyebilirsiniz, ilginç olacaktır :)

Yeni sürümlerle gelen özellikleri şöyle bir çırpıda sıralarsak: Android-x86; Linux 4.0.9 çekirdeğini kullanmaya başladı. 64-bit çekirdek geldi bu sayede 4GB üstü rami sistemde görmek mümkün hale geldi, dokunmatik cihazlar için multi-touch desteği geldi, UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) olarak kurulabiliyor artık, ayrıca bluetooth desteği,  Gelişmiş Ethernet ve Wi-Fi desteği, ses desteği, kamera desteği ve sensörler içinde destek getirildi. NVIDIA, AMD Radeon / RadeonSI ve Intel için OpenGL ES donanım hızlandırma özelliği geldi. Bu sayede artık oyun oynayabiliyor ve uygulamaları rahatça çalıştırabiliyoruz.

Uygulamalar


google-play-store-indir-diledigin-kadar-uygulama-yukle.png


Uygulama indirme ve çalıştırma işi oldukca kolay sistemin içinde google play store ve gapps hazır geliyor yani uygulamalar için apk ile uğraşmanıza gerek yok. 4.4 r3 sürümünde görmedim yada ayarı yok belki bilmiyorum ama 5.1 sürümünde arm emulasyonu yapabilmek için seçenek koyulmuş ayarlara belki biraz yavaş kalabilir (Denemedim bilmiyorum) ama oldukca hoşuma giden bir özellik oldu uygulama x86 desteklemese bile emulasyon ile çalışabiliyor. Ne mikiiimmil bir şey :D Tabi bunu 4.4'de direk seçenek sunmadan kendi içinde yapıyor olabilir çok bakmadım bir şey söyleyemem.

Performans


O kadar yazdık çizdik gelelim birde performansına. Tek kelimeyle özetlersek mükemmel. (zaten antutu android-performancepuanından anlamışsınızdır :D ) tek kelimeyle özetlemeyip biraz açarsak bilgisayara göre değişecektir bu tabi ama pentium bir işlemci ile bile bu günkü en yüksek donanımlı android cihazlara kafa atıyor. Oyun oynadım her hangi bir sıkıntı olmadı yani gayet güzel oynatıyor. Bunda artık NVIDIA ve AMD kartlar için sürücülerin işletim sisteminin içinde gelmesi sayesinde olduğunu söyleyebilirim (çok saçma bir cümle oldu farkındayım idare ediverin :) )

Nereden ediniriz?


İşletim sistemini http://www.android-x86.org/ adresinden indirebilirsiniz unutmayın stabil kullanım için 4.4 r3'ü, en yeni gelişmeleri görmek ve sadece denemek için 5.1.1 rc1 i indirin. Hadi size iyi eğlenceler.... :)

Yorumlar

  1. 5.1 RC1'i vermiş adamlar.Deneyebilir misin onu da?

    YanıtlaSil
  2. Yanlış yorum yazmışım.5.1'in sorunu meydi onu merak ettim.Windowslu tablette çalıştıracaktım.

    Vidddd

    YanıtlaSil
  3. stabil değil uygulamalar çöküyor ve sistem donup kalabiliyor.

    YanıtlaSil
  4. Pcmde intel virtualization yok buyuzden hata veriyor bu hatayi baska turlu cozmenin bi yolu yokmu?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

RTL-SDR ile Amatör Telsizciliğe bir Dinleyiş :)

Yeni Başlayanlar İçin Linux Rehberi

Ubuntu 20.04 ile Linux Deneyimim Üzerine Bir Deneme