RTL-SDR ile Amatör Telsizciliğe bir Dinleyiş :)


Merhaba sevgili okuyucum şu sıralar amatör radyoculuğa merak saldım. Gerçekten ilginç ve güzel bir hobi camiası vs. tahmin edeceğinizden çok daha büyük. Tabi ülkemizde malesef güzel olan hiç bir şey cezasız kalmıyor :) amatör radyo kullanabilmek için lisans almak gerekiyor, bu lisans yılın belirli zamanlarında kıyı emniyeti genel müdürlüğünün açtığı sınavla veriliyor. Sınav puanınıza göre A,B ve C türünde lisans alıyorsunuz tabi burada bunları açıklayacak değilim kendiniz ufak bir araştırmayla bunları kolayca öğrenebilirsiniz. (Ben bu gidişle kaçak bir tane telsiz alacak gibiyim :D )

Efenim gelelim ana  konuya. Bildiğiniz gibi telsiz elektromanyetik dalgalar kullanarak çift yönlü çalışan bir iletişim aracı aracı ama ben gönderme kısmıyla (en azından başlangıç için  yada lisansımı alana kadar.) pek ilgilenmiyorum alıcı kısmı ilgimi çekti, şöyleki alıcılarla çalışmanın herhangi bir izne ihtiyacı yok (varsada boşverin bulamazlar sizi :D ) ayrıca RTL-SDR diye bir meseleye rastladım insanlar yandaki resimde gördüğünüz DVB-T usb tv kartlarını hackleyerek 24-1850 MHz aralığını çok ucuza dinleyebiliyorlar (Kartlar çinde 9-10 dolar.). bu aralıkta yapılabilecek şeyler oldukça heyecan verici. Özellikle de GSM sinyallerini bızıklamak beni heyecanlandırdı, hımm telertlkulak... :D  Ama hemen heyecanlanmayı sinyalleri topladıktan sonra çözebilmek için 1.6 TB (1600 Gigabyte) Rainbow table lazım ee tabi bir de onu işleyecek iyi bir pc :) Neyse bakalım başka neler yapıyormuş;




– Şifrelenmemiş polis, ambulans telsizlerini dinleme

– Hava trafik kontrol konuşmalarını dinleme

– Uçakların pozisyonlarını takip edebilme

– Gemilerin pozisyonlarını takip edebilme

– Telsiz telefonları ve bebek dinleme cihazlarını tarama

– Meteorolojik amaçlı kullanılan hava balonlarının verilerini alma

– Kablosuz yayın yapan sıcaklık ölçüm cihazlarını okuma

– GSM sinyallerini yakalama ve işleme

– Meteorolojik amaçlı uydulardan görüntü alma

– Sinyal kaynaklarının yerini tespit etme

Hepside oldukca ilgi çekici düşünsenize 9 dolarlık kartı hackleyip meteoroloji uydusundan veri çekiyorsunuz veya Uluslararası Uzay İstasyonunun SSTV yayınını alabiliyorsunuz… Vay baaan kemiğine… :D Bunların hepsi sağ olsun realtek RTL2832U çipi ve R820T Tuner sayesine oluyor. Tabi SDR yazılımlarınıda unutmamak gerek. Ben siparişimi çinden geçtim türkiyede DVB-T kartları gereksiz pahalı, alet elime ulaşınca daha detaylı bir şeyler yazmayı düşünüyorum. Şimdilik size yararlanabileceğiniz bir kaç türkçe ve ingilizce  kaynak linki verip kaçıyorum….

Kaynaklar:

https://www.muratcileli.com/sdr-software-defined-radio-yazilim-tabanli-radyo.html

http://www.tamsat.org.tr/tr/dvb-t-tv-alicisi-ile-sdr-uygulamasi-64-1700-mhz/

http://www.rtl-sdr.com/ - bu site oldukça değerli bir çok proje ve makale bulabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni Başlayanlar İçin Linux Rehberi

Ubuntu 20.04 ile Linux Deneyimim Üzerine Bir Deneme