Eskiyen Telefon Yoktur, Eskitilen Telefon Vardır

Yaklaşık 3 senelik bir akıllı telefon kullanıyorum ve hala bu telefon bana yetiyor. Üzerinden 4-5 nesil geçti telefonumun, ilk aldığımda telefonumda android 2.3.6 yüklüydü bir sene boyunca severek kullandım 2.3 lü telefonumu ama ne olduysa birinci seneden sonra telefonuma yeni uygulamaları yükleyemez oldum. Düşünsenize kıçı kırık browserler bile telefonunuz uyumlu değil diyordu, bunun nedeni telefonun donanımsal yetersizliğimiydi? Sizi temin ederim ki hayır bunun donanımsal yetersizlikle bir ilgisi yok tamamen planlı eskitmenin bir ürünü. Bunu nerden mi biliyorum, çünkü hala aynı telefonu kullanıyorum ama açmadığı, çalıştıramadığı bir uygulama yok :) nasıl mı? Çok basit rom yükledim, evet bu kadar basit bir rom yükledim ve puff o uygulamaları açamayan yavaş telefon gitti yerine son model her şeyi çalıştıran bir telefon geldi :) artık telefonumun yapamadığı bir şey yok. Yani demem o ki her sene yeni telefonlar çıkartıp önceki modellerini önemsemeyen yazılımsal olarak eskitip kullanılmaz duruma getiren üreticilere kanıp yeni çıkan modellerden alarak paranızı çarçur etmeyin. Üreticiniz artık telefonunuzu desteklemiyorsa ve telefonunuz yavaşladıysa yenisini almak yerine XDA adlı foruma bir uğrayın ve telefonunuza uygun bulduğunuz bir romu yükleyin eski telefonunuzun nasıl hızlandığını görünce ağzınız açık kalacak :) Ben 350 mb ramli telefonumda rom sayesinde asphalt 8 oynayabildiysem siz neler yapmazsınız :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

RTL-SDR ile Amatör Telsizciliğe bir Dinleyiş :)

Yeni Başlayanlar İçin Linux Rehberi

Ubuntu 20.04 ile Linux Deneyimim Üzerine Bir Deneme