Root, TWRP, ASUS ve Bir Update Hikayesi


Selamlar sevgili merdiven severler,

Efenim bir süre önce cep telefonuma root atmış ve twrp yüklemiştim, fakat nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde, telefonumdan root silinmişti ve telefonum güncelleme yapmaya çalışıyordu. Tabi ilk başta önemsemeyip, eh madem gelmiş yapsın o zaman diye, o güncelleme ekranında apply tuşuna bastım ve beklemeye başladım. Bir süre sonra güncellemenin yapılamadığını, hata olduğu belirten bir mesajla karşılaştım. Eh yine çok da önemsemeyip hayatıma devam ettim. Fakat bir süre sonra tekrar tekrar güncelleme olduğuna dair uyarılarla karşılaşmaya başlayınca bezdim ve işin derinine inmeye karar verdim. İşte bu yazı bunun hikayesidir.


XDA sağolsun bu konuda oldukça yardımcı oldu... :)

Efendim telefonum Asus Zenfone 2 Z51ML veya Z00AD diye geçiyor Asus neden böyle bir kaç farklı isim tercih etmiş bilmiyorum ama pek iyi etmemiş, bir şeyler araştırırken oldukça kafa karıştırıyor.  Neyse XDAnın derinlerinde benzer sorunlar yaşayan arkadaşlarla karşılaştım, sorunun çözümü oldukça basitmiş aslında.
Güncelleme dosyasının içinde
META-INF/com/google/android/updater-script
Yolundaki script dosyası bu uğdate işlemini yönetiyormuş. Bu script başlangıçta bir şeyleri kontrol edip ona göre güncellemeyi başlatıyor, benim telefonumdada kontrol ettiği şeyler root ve twrp nedeniyle biraz karışmış durumda :D Yani aslında herşey doğru fakat twrp yüklemesi nedeniyle sıkıntı çıkıyor zira script burada bir şeyler yanlış hacı ben bu güncellemeyi yaptırmam deyip kapatıyor. Tabi ne yaptım hemen güncelleme dosyasını bir yere çıkartıp, açtım scripti verdim odunu. bu namussuz scriptin başlangıçtaki kontrolleri yapan bölümünü çıkarttım işin içinden (resimde görülen update_start(); fonksiyonun önündeki herşeyi kaldırdım kısaca.) ve kaydedip, yeniden zipleyip paketledim güncellemeyi. Attım telefona dosyayı, hemen gördü tabi telefon "abi update dosyası var bellekte yapayım mı?" dedi. Şimdilik bekletiyorum biraz şarj olsun şu güncellemeyi yapıp kurtulacağım, güncelleme bildirimlerinden.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

RTL-SDR ile Amatör Telsizciliğe bir Dinleyiş :)

Yeni Başlayanlar İçin Linux Rehberi

Pilot v-pen (varsity) Kullan-at Dolmakalem Nasıl Doldurulur?